torsdag 15 augusti 2013

Vecka 23 min mina första flip ups

För första gången har jag testat det här med flip ups. Vet att Lisa har skrivit och visat er om det tidigare. Det är ju ett bra sätt att få in fler foton, har mycket text, eller om man vill dölja text/bilder men ändå ha de lättåtkomligt istället för att trycka ner det i en ficka, eller skriva texten och lägga i ett kuvert som jag gjorde här. Kuvert är i och för sig bra om man skriver mer privat och som man inte vill att andra som tittar i albumet ska se alls. Jag hittade även en bra beskrivning på hur man gör sina egna flip ups här. Man kan ju tejpa/sy fast en extra ficka eller köpa redan färdiga flip ups plastfickor ocskå. Jag har än så länge inte bestämt hur jag ska göra, och har nu mina flip ups utan plastficka. Det är enklast att göra dessa på högra sidan av uppslaget, eller de två fickorna högst upp till vänster, eftersom det endast är en öppning av fickan. Så glöm inte att planera in det på rätt sida :)

Här kommer vecka 23 där jag även har med inserts (hör numer till vanligheten). Förstorade upp ett foto och delade det i tre så det täckte tre fickor och så blev det en flip up i mitten där jag skrev texten.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar