lördag 24 augusti 2013

Hej på er!

Helen Lillieborg heter jag och även jag är ny här. Precis som Jessica har jag fått den stora äran att vara med och inspirera er här på bloggen. Jag är sååå glad över det och det ska bli riktigt roligt!!

Jag har scrappat sedan sommaren 2006 och detta är mitt andra år som jag håller på med Project Life. Jag bor i Sollentuna norr om Stockholm tillsammans med min make Magnus och våra två små tjejer, Ellen (9 år) och Siri (4 år). Jag är även dagmatte åt min kära mors hund. Hemma hos oss kallar vi detta album för "Familjealbumet" och alla i familjen är delaktiga på sitt sätt med att bidra med minnen, texter och bilder.

Just nu ligger jag galet mycket efter som ni ser! Det blev inte så mycket scrappat under sommaren men jag känner ingen panik över det för jag vet att jag snabbt kommer att komma ifatt om jag sätter mig några kvällar och pysslar med albumet.

Så här kommer nu min senast gjorda vecka...vecka 22...


Denna veckas "Title Card" fick en stämplad och färglagd sol som dekoration.


Jag har börjat lyssna på ljudböcker i iPhonen och brukar ta en skärmdump på dem, skriva ut bilden och sedan numrera dem. Jag tycker att det är lite kul att hålla koll på vad och hur mycket jag lyssnar på. 




Dear Lizzy Neapolitan Minikit är ett digitaltkit från Becky Higgins som jag köpte för några tior och själv skrev ut för att använda till denna vecka. Jag skrev ut PDF-filerna på lite tjockare kopieringspapper och skar ut med min skärmaskin. Korten blev superfina!!

Önskar er en fortsatt trevlig helg!

// Helen♥

1 kommentar:

  1. Vad kul att du också kommer att inspirera oss framöver! Grattis till platsen <3
    Underbara sidor och jag köpte också Dear Lizzy kitet, sååå fint!

    SvaraRadera