tisdag 2 juli 2013

Hybrid


All min scrapbooking är egentligen hybrid, alltså att jag använder mig av det vanliga traditionella papper och lim metoden, men att jag använder datorn till mycket också. I mina PL album hittar flera olika hybrida exempel. 


Det här kortet är helt digitalt som jag sedan bara skrivit ut på ett 10x15 cm stort foto papper.


På det här kortet har jag använt ett filler card från Becky Higgins (digitalt) och lagt på en digital titel innan jag skrev ut kortet. Sedan har jag lagt till en knapp och min egen handstil.


Korten på den här sidan är lite blandade, både helt digitala och hybrida. Till exempel det översta vänstra kortet är skapat i Photoshop där jag satte ihop två journaling cards och la till mina två foton. Jag skrev min text och skrev sedan ut kortet. Sedan la jag till lite papper och bokstaven. Det är ju så enkelt!


På det här kortet har jag lagt till våra initialer på den bok vi läste just då. Det är digitala bokstäver som jag efter jag skrivit ut kortet häftat "fast".


Ja, det var några exempel på hur jag blandar digitalt och traditionellt.

1 kommentar:

  1. Snyggt uppslag!! Jag gillar tanken med hybrid, att kunna blanda digitalt coh pappersscrapbooking. Men jag undrar lite över vad du skriver ut dina hybrid bilder på? Fotopapper eller annat?

    SvaraRadera