söndag 28 juli 2013

När man kommer efter...

Alla hamnar vi där förr eller senare. Vi är veckor efter i våra album och det är lätt att få panik och känna ett tvång att "shit, jag kommer aldrig att komma ikapp!" Men lugn, man kommer ikapp. Och om man inte gör det? Vem bryr sig om 50 år om vecka 26 och 27 saknas i albumet från 2013. Oavsett om alla veckor finns med eller inte så är det ju en otrolig skatt. Lättare sagt än gjort kanske att hoppa över veckor så jag tänkte bjuda på några strategier jag använder mig av för att ordna upp mitt liv och komma ikapp.

1. Organisera alla foton i mappar med veckans namn på datorn. Då är det lätt att printa bilder.
2. När jag skrivit ut mina foton brukar jag klippa dom och lägga in dom i rätt fickor i albumet så att de i varje fall finns där.
3. Börja med den senaste veckan när du ska komma ikapp och jobba dig sedan bakåt.
4. Scrappa clean and simple. Skriv ut foton som täcker hela fotofickorna och nöj dig med att sätta in några journalingkort med lite text på.
5. Skriv små anteckningar på telefonen, i en bok eller på en blogg så har du allt samlat sedan.

Jag bjuder på vecka 23 och 24 ur mitt liv också. Vecka 23 var ganska full med student, skolavslutning och en härlig pysselträff. Vecka 24 däremot hade jag nästan inga bilder från. Jag löste det genom att göra tre uppslag från vecka 23 och enbart en sida om vecka 24.





Ha en bra vecka nästa vecka! Och fota lugnt!

Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar