tisdag 9 juli 2013

En resa


Jag tänkte visa hur jag dokumenterat en kort resa i mitt PL album. Vi åkte upp till Stockholmsområdet i tre dagar. Jag broderade vägen vi körde på en karta. Jag tittar ofta efter gamla kartböcker när jag är på loppis, dem kan jag med gott samvete klippa i. 

Bredvid kartan har jag skrivit ett av mina statusuppdateringar från Facebook och sedan har jag skrivit om resan på de följande 3 korten. 


Under kartan har jag foton från resan. Det syns inte på bilden, men på motsatt sida har jag satt en rolig annons om Nynäshamn där det anges hur många räkor det äts, hur lång kustremsa det finns och andra roliga fakta som vi hittade i en turisttidning. Det är något jag alltid gör när vi åker nånstans, går in på turistbyrån och hittar kartor och broschyrer som jag kan använda i min scrapbooking. 

Det här är ett sätt att dokumentera en resa, visst har ni fler exempel?! 

Lisa

1 kommentar:

  1. Vad kul sätt att dokumentera på. :O)

    Sommarkramen Anna

    SvaraRadera