fredag 5 juli 2013

Vecka 15 och lite shopping

Hur har ni det där ute? Har ni semester? Min sambo har precis börjat sin semester och jag har 20 timmar kvar att jobba i helgen, innan jag börjar min!! Det ska bli så skönt! :)

I veckan som gick utövade jag lite shopping!! Det är alltid roligt, framför allt när det är till favorithobbyn Scrapbooking och Project Life!



Jag vill börja med att visa mitt nya album jag köpte, som jag bara älskar!! Inser att jag måste ha fler och har beställt två till så jag har för mitt Project Life det här året. Albumet är kraftigt, stabilt och framför allt snyggt! Vet att Karin använde sig av samma slags album förra året och att jag fingrade på det då, men aldrig kom till skott och köpte något. Jag kunde inte motstå nu när jag såg att man hade fått in så snygga färger! Som du ser på bilden är det nästan dubbelt så tjockt som mitt gamla album, vilket gör att det kommer räcka med 2-3 album i år, istället för 4 som jag hade räknat med. Albumet är inköpt hos Cili in papers och där hittar du fler härliga färger. Finns inte din färg inne så vet jag att de snart är på väg in till butiken igen!


Jag tog också en sväng till IKEA. Många  i scrapvärlden har köpt och inspirerat mig med en Råskog. Perfekt till att förvara alla sina saker, man använder till PL, i! Nu har jag plötsligt plats på mitt skrivbord att skapa på det och inte bara förvara saker!! Skrivbordet är fritt och rent, men sakerna finns fortfarande nära till hands. Finns i färgerna grå och turkos och för min del blev det en turkos! Så fin!


Jag köpte mig också ett nytt 6X6 pad med papper från Studio Calico - Atlantic. Älskar dessa små block och tycker de passar perfekt till att använda i sitt PL. Är det en pappersserie jag tycker om försöker jag alltid komma över dessa småblock.



Jag är inte så mycket för de olika corekiten som Becky Higgins erbjuder, eftersom jag tror jag skulle bli uttråkad att använda samma kort om och om igen. Jag använder mig av Studio Calicos PL-kit, som jag prenumerar på och som varieras från månad till månad. Jag använder mig av allt material jag har hemma, eller åtminstone är det mitt mål och så använder jag mig av Becky Higgins vita och rutiga kort som jag köpte i veckan. De tycker jag är perfekta att skriva på och ha att ta till vid behov.

Slutligen vill jag bjuda på min vecka 15:



Hoppas ni alla får en skön helg!
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar