tisdag 30 juli 2013

Andras röster i PL albumet

Jag gillar känslan av att få in andras röster i albumet. Jag försöker ju faktiskt dokumentera våra liv inte bara mitt! Det finns såklart många sätt att göra detta, här visar jag några.



Jag har en tonårsdotter som tar mycket foton och är aktiv på sociala medier. Dessutom tycker hon för det mesta att det är ok om jag lånar foton och text av henne. Jag är vän med henne på FB och följer henne på Instagram, så jag har tillgång till dem lätt. Jag använder ofta bilder hon tagit när vi inte är tillsammans.


Ibland skriver jag ut hennes statusar från FB. Jag tycker att det visar så mycket av vem hon är just nu.


 
 
Några gånger per år ber jag både henne och min sambo att fylla i sådana här listor om livet just nu. Det är så kul att se tillbaka på senare!
 

 
 
 
Hon skriver gärna några rader också ibland när jag ber henne! Dessutom är hon så himla van att jag är en scrapbooker, så hon säger ofta själv att mamma jag tog några kort du kan använda i albumet eller jag sparade biljetten för jag vet att du vill ha den :)
 
 
Hur får du in andra röster i ditt album?
 
 
Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar