fredag 8 maj 2015

Gör journalingkorten personliga

God morgon alla!
Det är fredag och helgen stundar.

Jag tänkte visa lite inspiration med det färgtema vi har denna månad, nämligen blått, vitt och rött.


Även om jag har många kit (core kit, mindre kit, Studio Calico, Sn@p) gillar jag emellanåt att göra mina egna journalingkort. Till detta inlägg orkade/ville jag inte hålla på att rota igenom alla mina kort för att leta efter blå och röda kort. Jag vet att flera har färgsorterat sina. Jag har mina efter kiten istället. Vilket huruvida är "bäst" eller "smartast" har jag ingen aning om. :)

Jag har investerat i Beckys vita kort, både i 4*6 och 3*4". Jag har linjerade, rutiga och helt vita. Det blir inte billigare att fixa till egna  i vitt. De är redan färdiga och jag gillar dem. Så för att dekorera nästa veckas journalingkort tog jag ett stort helvitt 4*6-kort, ett helvitt 3*4, fyra st randiga och tre st rutiga kort i 3*4".

Jag har använt mig av Doodlebugs washitejper i randigt och chevron, masker (som sitter på samma 6*6"-mask, Mementodynorna Ladybug och Danube Blue och den svarta färgen är VersaFine. Jag bestämde mig direkt för att varannan dag skulle vara randig och varannan blå samt att färgerna skulle köras varannan. På det helvita 3*4-kortet med kameran kommer jag att stämpla något sedan, men jag väntar tills jag håller på med uppslaget och ser vad som passar bäst in med vad som hänt under veckan. :)




När jag satt med förra veckans uppslag i måndags lekte jag med distress stains på journalingkorten. Jag tänkte inte så jättemycket på att det skulle se snyggt ut. Det var ett tungt uppslag att göra så jag körde mest på. Men jag ville visa hur man kan använda färgerna på annat sätt också.

På de foton som är kvadratiska har jag färgat in de vita papperna bakom antingen i blått eller röda toner. Lite washitejp har ibland fått vara med också.

Precis som på första bilden har jag försökt att variera rött och blått men här har flera nyanser fått vara med.


Hur gör ni när ni dekorerar och gör era journalingkort? Berätta gärna samt lägg en direktlänk till ett inlägg så att vi kan få ta del av vad ni gör. :)

Ha en härlig och kreativ helg. :)

Ciza


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar