onsdag 27 maj 2015

BOM - Boken om mig

Jag är sällan med i bild, eftersom jag håller i kameran. Därför har jag bestämt mig att dokumentera mig i år också, i ett alldeles eget album om bara mig. I en del av albumet kommer jag dokumentera min viktresa som jag genomgår.

Jag började med storleken 9X12 (Studio Calico album), men insåg att jag ville ha det albumet till mitt andra PL-album för i år istället. Jag blev inspirerad av Görils inlägg som du hittar här --> , att skära ned ett gammalt AC-album och gjorde så men valde storleken 6X12. Mina sidor blev inte lika snyggt skurna som Görils (det gäller att ha vass kniv!), så jag valde att dekorera albumet med washitejp, papper och foton för att dölja skavankerna som blev efter en slö kniv.




























Första sidorna i albumet än så länge, är en startsida med bilder på mig. Till dessa sidor har jag använt kort från den underbara serien I Am från Simple stories.




























Vidare har jag också gjort två sidor om mitt ord för i år - Choose (val/välja). Det går hand i hand med att jag gör bra val i år för min egen skull, min hälsa och mitt välbefinnande.





























Det finns en del 6X12 plastfickor att köpa, annars är det bara att klippa till de plastfickor som finns och som man kanske redan har hemma. Färdiga album i 6X12 finns att köpa i butikerna t ex här -->

Vi ses snart igen!
/Marie

2 kommentarer:

  1. Superläckert! Nu blev jag sugen på att göra en BOM jag också - i PL-format alltså - tack för inspirationen!! :D

    SvaraRadera