onsdag 8 maj 2013

Text på foton

Hej där! Här kommer ett sent inlägg från mig. Jag hade fullt upp igår som är min vanliga bloggdag, så jag tittar in här nu och ska visa min Vecka 17 som jag inte har visat ens på min blogg innan :) 



Denna veckan ville jag pröva att använda lite olika sätt att lägga till text på mina bilder. Jag använde en svart Sharpie penna och skrev direkt på fotona när jag skrivit ut dem. Det funkade superbra och kladdade inte alls. Jag brukar inte skriva på "white spaces" annars så mycket, men kaffekoppen längst upp i vänstra hörnet verkade vara ett perfekt tillfälle!
På bilden under den lade jag till text med hjälp av Picmonkey och skrev bara ut bilden. Så superenkelt!
Maskros bilden fick både journaling med Sharpie pennan och sedan stämplade jag också ordet magic med min vanliga stämpeldyna. Återigen så kladdade det ingenting!


Här är den andra sidan av veckolayouten. Här har jag använt pappersbitar som jag limmat eller häftat fast vid fotografierna. Detta är väl typ ännu enklare än att skriva direkt på, för om du skulle stava fel tex. så kan du ju bara skriva en ny lapp :)

Nästa vecka ska jag visa olika exempel på vilka inserts jag har gjort i år!

Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar