tisdag 9 april 2013

Väder och sociala medier


Idag vill jag visa hur jag inkluderat väder och sociala medier i mina PL album. Vädret har jag visat genom att ta en skärmbild på min iPhone och sedan e-postat bilden till mig själv. Sedan öppnar jag den i min skrivares program för olika utskrifts alernativ och har valt att skriva ut på 15x10 cm fotopapper. Jag har velat att skärmdumpen ska täcka en halv av mina fotofickor, så jag har valt alternativet att skriva ut 2 bilder på höjden så de blir 10 cm höga.
Jag har också använt utomhusfoton och satt siffer thickers för att visa hur varmt/kallt det varit.


Ibland har jag tagit en skärmdump av mitt Facebook på datorn och skrivit ut om det är någon status jag vill spara. Andra gånger har jag bara skrivit statusen på ett journalingcard. Samma sak kan man ju göra med Twitter osv. också.


Jag tar ofta skärmbilder på sms jag fått, oftast av min dotter och använder på PL sidor. Då gör jag på samma sätt som i väderexemplet här ovan.  Det är roligt att se hennes språk nu när hon är tonåring! Jag är säker på att det går på andra mobiler också, men jag vet inte hur ;)

/Lisa




1 kommentar: