tisdag 23 april 2013

Plastfickor



Eftersom jag inte använder Becky Higgins plastfickor tänkte jag visa hur jag löser det. På Åhléns köper jag ett 10 pack fotoplastfickor som är stadiga och helt genomskinliga. Det får plats fyra 10x15cm bilder (se ovan). Ibland använder jag fickorna en och en för olika historier.




Ofta delar jag fickorna i två så får jag plats med fler historier. Dessutom är de flesta "journalingcards" som jag använder vertikala och ungefär 10cm höga.




När jag vill ha med någonting extra klipper jag ibland av två fickor så att jag får plats med 4 extra fickor (historier). Jag har också använt A5 plastfickor till att ha födelsedagskort eller annat i vissa veckor. Om jag inte får plats med jag vill, klipper jag i en vanlig A4 plastficka till den storlek jag behöver och syr sedan kanterna på maskin.



När det är någon historia som är känslig eller som jag kanske inte vill att alla ska kunna se klipper jag fickorna en och en. Jag har texten under och klistrar en remsa på den övre kanten på den extra fickan och lägger över. Då måste den som tittar i albumet öppna "luckan" så att säga. Detta är också ett bra sätt att få in fler bilder på en vecka.

Har ni några frågor, så lägg dem i kommentarerna så ska jag besvara så gott jag kan!

Lisa

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Va kul att ni startat den här bloggen! Jag har precis hittat hit och har suttit en lång stund och låtit mig inspireras.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att vi kan inspirera dig Gunvor! :)

      Radera