tisdag 10 september 2013

Vecka 6 och 7 2012

Det är så intressant det här med scrapbooking. I alla år som jag har scrappat, det har blivit 10 år nu, så har man alltid pratat om att man ligger efter i skapandet och att man har problem att välja foton och scrappa ikapp. Med project life kanske detta blir ännu mer påtagligt eftersom man jobbar sig fram vecka för vecka. Men jag vet inte, jag tycker nog att det är en rolig process att inte ligga helt i fas... Då blandar i alla fall jag mer papper och dekorationer, gamla som nya, eftersom man gärna köper nytt...

För mig är detta med att scrappa ikapp högaktuellt då, eftersom jag inte hållt på med Project life så länge - bara några månader och jag har valt att scrappa både år 2012 och nuvarande år 2013 parallellt. Planen är att göra PL-album ända till år 2008, eftersom jag varit duktig att fotografera sen dess. Kanske kommer jag gå tillbaka ännu längre, vi får se...

För att orka med processen så skapar jag enkelt, kanske blir jag mer dekorativ och så i framtiden. Men än så länge tilltalar detta enkla mig! Så idag tänkte jag visa er vecka 6 och 7 för år 2012, planen är att det mitt i detta uppslag ska sitta två layouter som tillhör respektive vecka. De är dock inte gjorda än, men fotona är framkallade!






Ha en härlig fortsättning på veckan!
/Helene - webmosterhelene

1 kommentar: