fredag 20 september 2013

Många fotografier vecka 23

Vissa veckor fotograferar man mer än andra. Jag tycker inte om att välja bort kort, utan vill gärna ha med så många foton som möjligt i min vecka (om de nu berättar en historia). Vanligtvis så brukar jag sätta in extra platsfickor i veckouppslaget och lösa platsbristen på det sättet, men under min vecka 23 ville jag testa någonting annat.

Den veckan har jag använt mig av olika mallar där jag kan lägga in flera bilder och skriva ut på en 4X6 eller 3X4. Dessa kan man naturligtvis skapa själv i Photoshop, men eftersom andra redan har gjort jobbet en gång, så tar jag gärna del av deras mallar istället! :)

Mallarna jag använt mig av är gratismallar som du kan hitta här och här, samt mallar som jag köpt här. Den här veckan innehåller också två flip up-fickor, så jag kunde få plats med flera kort i samma ficka.








Ta hand om er så ses vi nästa fredag!
 /Marie


1 kommentar:

  1. Vad roligt att ha hittat hit! Jag upptäckte Project Life i somras och är numera helt fast och beroende. Än så länge håller jag på med ett album till min dotter med core kitet Baby edition for her, så det är ju lite speciellt, men vid nyår tänkte jag börja med ett traditionellt vecko-album. Och naturligtvis finns planer på att göra album från tidigare år (när tiden räcker till).

    Kul att hitta fler i Sverige som håller på med detta underbara koncept :)

    Keep up the good work!
    /AnnaWK
    http://annawk.blogg.se

    SvaraRadera