tisdag 24 september 2013

Project Life Sweden på Facebook


Hej alla PL:are!

Idag tänkte jag tipsa om an FB grupp som heter Project Life Sweden. Många av er läsare kanske redan är medlemmar där, men om ni inte har kommit så långt så måste jag säga att det är en jättebra grupp! Där samsas erfarna Project Life:are och nybörjare och ger tips och ideér till varandra om stort och smått.

Här kommer några exempel på vad som diskuteras just nu:

Jag har tänkt på en sak... jag har massor med fotografier på alla barnen som ligger sen några år tillbaka. Eftersom jag scrappar med bara vissa enstaka kort när jag gör LO's blir de andra liggandes och jag har tänkt att jag ska köpa vanligt album till dom fotografierna men det är så tråkiga att kolla i. MEN då kom jag på att man kan ju köra PL varianten utav dom fast det blir ju inte vecka för vecka utan mer ett scrapp/PL album med PL konceptet. Ska nog börja med det innan jag börjar PL på "riktigt" Nu vart jag taggad 


Nu är jag äääntligen igång med PL efter att ha laddat i fyra månader med kitet på skrivbordet:)Jag har corekit Blush som jag gillar, men jag undrar om ni kan tipsa om andra kit där korten mest är neutrala eller bara med färger/dekorationer, dvs utan engelska ord och texter?


Igår köpte jag mig en liten Selphy och är så kär i denna lilla pryl!! Men kan ni hjälpa mig hur man gör för att skriva ut bilder från sin iphone Jag har bara lyckats från min systemkamera genom att sätta i minneskortet i Selphyn. Men när jag sätter in iphonesladden händer det ingenting. Hade ju vart smidigt om det kunde funka så att man slipper koppla in datorn.


Varje dag kommer det upp ämnen där vi kan hjälpa och lära av varandra!

Hoppas vi ses där också!

Lisa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar