tisdag 3 september 2013

Fler vardagshistorier

Hej!

Idag har jag valt ut ett par vardagshistorier att visa. PL handlar ju mycket om just vardagen, så jag ville visa på hur och vilka av alla de små vardagliga saker som vi gör nästan av automatik. 


1. Här har jag tagit skärmdumpar på min och dotterns iPhones. Detta var första dagen med arbete och skola efter jullovet och att vardagen började igen var klart och tydligt när vi satte väckarklockorna kusligt tidigt!

2. Efter en tid med många tuffa dagar bestämde jag mig för att det också hade en plats i PL albumet.

3a. Just den här veckan var månadshandlande på schemat. Jag hade ganska nyss blivit ensamstående efter många år som gift och fick mig en "realitycheck" efter att jag var själv med alla utgifter.

3b. Ibland lägger jag till kvitton av något som jag handlat (här mat). Det är kul att gå tillbaka och se vad man handlade under en viss tid och vad det kostade.


4. Listor. Jag har ofta med listor på vad jag ska handla till exempel.

5. Eller böcker vi lånat på bibblan.

6. Och att göra-listor.

7. När det händer något oförutsett och en aning oroligt vill jag kanske inte ha hela historien öppen så att alla kan se den. Då tar jag foto på något som har med historien att göra och stoppar texten bakom kortet. På det sättet kan jag och andra som är speciellt intresserade plocka fram och läsa, medan andra som bara bläddrar igenom inte kan läsa allt.


8. Att avliva en katt kan vara svårt, men är ju också en del av våra liv. Jag valde en fin bild på katten och sedan tog jag texten som min sambo skrev på Facebook samma kväll och skrev ut. På det sättet finns en fin minnesbild av kissen och jag har låtit en annans röst komma in i albumet.

9. Jag och min dotter tittar alltid på Melodifestivalen tillsammans, men i år var vi inte på samma ställe. Tack gode gud för mobiler! Vi satt och skrev sms till varandra med kommentarer under programmet! En skärmdump och en logga från nätet = en vardagshistoria fångad på ett annorlunda sätt!

10. Hur visar ni kärlek hemma hos er? Hos oss händer det att man får sitt skrivbord kärleksbombat :)

11. Sommar i P1 är ett mycket populärt radioprogram hemma hos oss. När sommarpratarna släpptes på sr.se skrev jag ut vilka som skulle prata vilken dag och vek ihop lappen i en av fickorna.

Där har ni några vardagshistorier som jag har med i mina album!

Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar