tisdag 17 september 2013

Göra egna kort


Oftast har jag färdiga journalingcards som jag bara sätter text till, men ibland passar jag på att göra egna kort att använda i mina album. Jag tänkte visa några som jag gjort och hoppas att dessa kan inspirera er att göra egna också!

Detta första överst på sidan, gjorde jag genom att skriva ut ord från Ali Edwards digitala kit på plastfilm. Egentligen är kortet alltså genomskinligt, men eftersom veckan före hade ett kort där redan ligger det på den vita bakgrunden.


Jag syr ibland några stygn i ett kort. Det ger en flerdimensionell känsla.


Eftersom jag har scrappat i många år har jag samlat på mig en hel del papper (känner nån igen sig?!), så jag har massor av småbitar liggande som blir perfekta att göra bakgrunder av!


Detta kortet är som ni kan se inte helt egengjort utan det är en riktigt bibliotekskort som jag sedan skrivit på med min skrivmaskin. 



 Jag tar ofta tillfället i akt att prova nya tekniker på mina kort. Vattenfärger är kul att jobba med tycker jag. Här har jag bara gjort ett enkelt ombre mönster.


Ibland är det bara lite washi tape som behövs för att göra ett alldeles eget kort!


I helgen har jag stämplat de här korten med de fina stämplarna från Elise Blaha Cripes affär! Alla stämplar är därifrån utom @ tecknet som jag köpt i ett set från Granit.

Så, där har ni några enkla ideér till att göra egna kort att ha i era PL album!

Ha det gott!

Lisa

1 kommentar:

  1. vackra verk, du visar på din webbplats! Vänligen få tid med mig i mitt skapande bjuda över, var jag mycket nöjd!
    www.hobby-crafts-and-paperdesign.eu
    Hälsningar från

    SvaraRadera