tisdag 14 januari 2014

Mina fem senaste Project Life pins

Just nu har jag 144 pins på min Project Life board på Pinterest. Wow! Jag vet, men det finns alltid någonting som inspirerar mig. Jag tänkte dela med mig av mina fem senaste pins och varför jag valt just dem.

three vertical photos Project Life


Jag gör ju mina PL sidor med 8 hela 10x15 cm fickor så att kunna ha lite större bilder fast dela upp dem i olika fickor tilltalar mig. Jag har inte gjort det förut (jo på en insert!), men jag tycker det vore roligt att använda en panorama bild kanske.

The Lilypad :: Element Packs :: Pocket Fillers No.4


Jag köper ofta digitala kit och skriver ut dem för att använda i all min scrapbooking. Det här kitet från The-Lilipad tycker jag ser kul ut! De är också designbara, så man kan skriva i sin egen text innan man skriver ut dem!

Week in the life ideas


På Project Life Sweden gruppen på Facebook har det talats mycket om vad man kan ta foton på i vardagen, jag hittade den här listan och tyckte det fanns ganska många tips!

AE_LoveThis_6x12


Ali Edwards har alltid inspirerat mig och den här inserten gjorde så att jag ville inkludera fler långa historier i mitt PL album.

Love all the photo flip pockets in this PL spread. Project Life 2013 - week 46 by Babz510 at @Studio_Calico


Hur enkelt är inte det här då?! Använd en extra plastficka och fyll med bilder, vik sedan fickan så blir det som en minibook mitt i PL albumet!

Hoppas dessa kan inspirera dig också!

Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar