torsdag 18 juni 2015

Mer memorabilia

Hej igen!

När månadens ämne bestämdes började jag fundera på hur jag brukar inkludera memorabilia på mina uppslag. Först tänkte jag att jag knappt hade några dokumenterade men när jag väl började bläddra i 2014 års album hittade jag betydligt fler än vad jag trodde. Anledningen till det är nog att jag ofta tar foton på det jag vill spara och då känns det inte som att det är memorabilia som jag dokumenterar.


Här är två exempel på diplom som jag gärna ville ha med i albumet. Det ena lät jag min man hålla i handen och det andra fotograferade jag av när det låg på bordet. Jag tycker att det är roligt att även dokumentera känslorna som medföljer och därför fotar jag gärna både person och memorabilia tillsammans. Som t. ex. fotot nedan där min dotter var supernöjd med resultatet på en skoluppgift, då är det ju roligt att ha med allt på en och samma gång. En bild säger mer än tusen ord har jag hört :)


Ett annat sätt att ta med minnessaker i albumet är att sätta på tabs och göra hål. Här har jag satt in min dotters konfirmationsprogram med hjälp av tabs bara för att det ska vara lätt att bläddra i det, istället för att behöva dra upp det ur en plastficka. 


Och det sista jag vill visa är hur jag inkluderar biljetter. Ofta monterar jag biljetterna lite bakom fotot så att man får en känsla för vad det är för typ av biljett snarare än att det ska gå att läsa allt som står på den.







Jag tycker att det är roligt att piffa till sidorna med lite olika minnessaker och vill man inte sätta in själva saken så ta ett foto och försök även få med känslan som minnessaken skapar.

Hoppas att ni får en härlig midsommar och mycket tid till både att skapa minnen och att dokumentera dem!
/ Ann-Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar