måndag 1 juni 2015

Månadstema: Juni


Välkommen till en ny månad av inspiration här i bloggen! 

Tema

Även om vi alla bor på olika ställen i landet tror jag nog att alla är redo för att sommaren ska komma och med den lite semester kanske.
Under semestern brukar ju en och annan utflykt eller resa slinka ner och då samlar man gärna (om man är scrapbookare) på sig all möjlig s.k memorabilia. Vad är nu detta? Jo det kan vara en karta över nöjesfältet man besökte, biljetter till bion, en lista på böcker man lånat inför sommarlovet osv. Alltså papper som hör ihop med det man har upplevt. Hat ni använt det i era PL album? Jag erkänner att detta är någonting jag inte brukar göra så mycket, men jag ser fram emot att få visa det jag gjort och framförallt se vad de andra har för inspiration att visa!

Färger

Lite klyschigt möjligtvis, men vi har valt de kanske vanligaste färgerna man kan se i juni i skolavslutningstider: blå, gul och vit. Jag tror att vi är en hel del som kommer att fira både nationaldag, student/skolavslutning och midsommar under månaden så jag vet att dessa färger på ett eller annat sätt kommer att dyka upp. Spännande!

Pinterest

Klicka här för att se de pins vi har på vår Juni board för att se mer inspiration för temat!

Ha det fint!

Lisa

2 kommentarer:

  1. Ingen läsarutmaning denna månad?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ett speciellt inlägg om detta på gång! Tack för påminnelsen :)

      Radera