fredag 12 juni 2015

Becky Higgins & uppslag

God förmiddag på er alla läsare!
Solen strålar över östergötland idag och jag hoppas så att den gör det över hela vårt avlånga och vackra land. Det är skolavslutningar och studenten här och var och vissa har redan fått sommarlov. :)

Jag tänkte idag visa upp mina två senaste veckor i bloggen. Jag brukar vara i fas, men eftersom jag var på Beckys kurser i lördags och man skulle ha foton med sig, var jag tvungen att spara uppslag så att jag hade något att göra och skapa med. :)

Jag tänkte berätta lite om hur hennes kurser var.
Första kursen jag gick för henne var Classroom. Där berättade hon om hur hon började med scrapbooking när hon gick i high school och hur vägen därifrån sen såg ut. Lite flyt har hon haft, men sen har hon en otrolig talang som man verkligen fått se genom åren.

Vi fick underbara saker som ingick i kurserna! De härliga tjejerna från Design/CiLi in Papers delade ut dem. :)

Tack vare Cicci på Design in Papers har många av oss fått träffa Becky!

Jag hade missat att hon gjort flera böcker. Här ser man alla de böcker hon gjort, främst genom Creating Keepsakes. Helt otroligt och underbart!


Hon pratade mycket om hur mycket hon arbetar och hur mycket tid hon och hennes man David investerar i företaget. Men familjen går alltid först!

Detta är en bild när hon fått hem första kitet hon designat till Project Life. :)
Vilken känsla att få se vad man tagit fram och få hålla i det för första gången.

Många kloka ord hade hon att förmedla och jag var nog inte den enda som sög i mig av visdomen.

Hon pratade mycket om hur scrapbooking ser ut för gemene man och hur det kan upplevas för en utomstående. Jag tyckte det var bra och kul att hon pratade så mycket om scrapbooking eftersom det är ursprunget till varför Project Life ser ut som det gör idag.


Efter Classroom-kursen tog vi foto på Becky och Design in Papers.
Jag fick ta foto med Beckys mobil och bilden som hon har på sitt Instagram-konto som är väldigt likt detta har jag tagit. :) Lite kul tycker jag.

Efter fotograferingen med div mobiler och kameror fick jag intervjua henne. Det var supernervöst och jag satt och rodnade under halva intervjun för att hon satt och tittade mig i ögonen under hela intervjun. Jag tror jag fick till en bra intervju. Det är inte lätt att ställa frågor som ska vara intressanta och bra ska ni veta. :) Men jag gjorde mitt bästa. Intervjun blev på engelska och kommer inom kort upp på Papperspodden, som är en podcast jag och min väninna Martha håller i. Där finns för övrigt även ett helt avsnitt om Project Life/Pocketscrap samt en intervju med vår egen Anna. :)

Senare på eftermiddagen var det dags för Classroom, där hon visade en video och pratade lite innan hon sen gick runt till var och en av oss.
Hon fick PL-kortet jag visade i mitt förra inlägg och hon tyckte det var kul att få eftersom jag gjort det med tanke på att det var vår nationaldag, vilket hon såklart inte visste eftersom vi inte firar det något vidare i Sverige. :)
När hon var hos var och en fick man ett signerat kort av henne. Hon har för vana och som tradition att hon alltid har med sig kort som är 4*6" där halva är ett foto på henne och på andra halvan kan hon skriva. Mycket smart tycker jag. :)
Hon skrev på mitt album som jag använder nu till 2015 och som jag hade med mig samt att alla fick ta foto tillsammans med henne. Jag kan inte tänka mig att det var någon som tackade nej till att bli fotograferad med henne. :)

Ciza & Becky

Jag satte mig faktiskt och fick gjort ca 1½ vecka under denna kurs. Det var jättekul och jag satte in de plastfickor vi fick med i kurskitet. Först när jag kom hem upptäckte jag att de plastfickor som var främst inte såg ut som de A-fickor jag brukar använda. Men spontan som jag är var det bara att fortsätta att fylla i där och här är mina uppslag.

Uppslag v.22
 Jag ber om ursäkt för bildkvaliteten men jag lyckades inte få till bättre.

Som vanligt är jag inte helt konsekvent med hur mina uppslag ser ut. Jag provar mig fram samt märker att jag fortfarande tar för många kvadratiska foton. Men någon gång ska jag lära mig att ta i olika format när jag fotar. :)

Här ser ni det annorlunda (för mig) upplägget på plastficka. Istället för fyra st 3*4"-fickor är det en 4*6"-ficka i mitten. Istället för att skriva journaling där valde jag att skriva ut en bild på en av drinkarna från lördagens 35-årsfest. Så det blev två bilder från lördagen och två bilder från söndagen. Lite roligt då det passade med att visa mer än en bild från dagen.

Uppslag v23

 Eftersom det blev två likadana plastfickor (Design W) valde jag att skriva hela veckans journaling på ett enda 4*6"-kort. Med i kurskitet fick vi även ett paket med overlays (transparenta plastkort med texter och ramar på. En satte jag på mitt titelkort där jag även stämplade, samt på kortet på vår pälskling Tudor.

På högra sidan valde jag att bara ha bilder. Försökte hålla sidan ganska ren men ändå ha några dekorationer (jag kan inte låta bli). :)
Där valde jag att ha mitt kort från Becky. Ett jättefint minne från dagen jag sent ska glömma.

Ha en underbar och kreativ helg.
Ciza




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar