onsdag 13 maj 2015

Project Life 2015: Februari 1-3

Jag börjar varje månad med ett stort foto. I år har jag valt temat "from where I stand" och försöker fota mina fötter någonstans den första varje månad.


Månadens utmaningsfärger är rött, blått och vitt. Jag valde en ljusare blå färg till mitt uppslag då det passade mig bättre.


Jag älskar att utnyttja "dött" utrymme eller sk "white space" på mina fotografier. Använder det utrymmet för att stämpla på och/eller skriva på. Ett bra sätt att ta till om man har ont om plats. Tyvärr ser jag så här i efterhand att jag datumstämplat janunari på varenda foto, när det är första veckan i februari. Får rätta till det nu! ;)







































Ett sätt som jag använder social media på till mina album, är att hämta bilder från mina barn! :) Eftersom jag har vuxna döttrar kan det vara svårt att få med dem i albumet, därför är jag ofta inne på deras Instagram och tar bilder som berättar deras historia. Fotocollaget längst upp till höger är bilder från min äldsta dotter som numer flyttat hemifrån och bor i huvudstaden. Vi träffas inte så ofta, men vi pratar ofta. Där är det extra roligt att få ta del av vad hon har för sig. Bilden längst ned till vänster hade min mellersta dotter publicerat på sin Instagram. På morgon när hon drack te uppstod en liten pojke i resterna i hennes kopp. Nästa lite kusligt och man kan undra om det betyder något?! ;)


Ett roligt foto jag tog när dottern fyllde år, var att fotografera henne, när hon fotograferade sin födelsedagsbricka. Hennes bild hamnade på Instagram, mitt hamnade i vårt album. Vill du ser hur min vecka kom till? Då bjuder jag också på en video-tutorial idag:




Må bra tills vi ses nästa gång!
Marie

4 kommentarer:

  1. Jätte fint uppslag :) Gillar bilden på trädet, Love this och fotot på din dotters fotande! Kram Gurra

    SvaraRadera
  2. Har du alla kort digitalt? Å sen skriver du ut på foto papper? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag redigerar mina foton i telefonen eller i photoshop, och sedan skriver jag ut dem. Ibland behandlar jag mina kort med text innan, men just denna veckan var det mycket stämpling. Mina journalingkort har jag beskurit och mattat med vitt papper, då jag inte vill ha några rundade hörn.

      Radera