fredag 1 maj 2015

Anpassat uppslag

God morgon alla kreativa läsare! :)

Jag tänkte bjuda på ett (halvt) uppslag som jag gjorde efter Fristadsträffen, som var i helgen.
Jag brukar försöka ta så många groupiebilder jag kan och hinner med fina människor på träffar. Det finns dock alltid folk jag missar tyvärr, men jag är glad för den mängd jag får ihop.
Men många gånger har jag tänkt hur jag ska kunna visa upp dem sen på ett bra sätt. Det blir så många uppslag om varje bild ska få en ficka, och på denna träff tog jag 23 bilder.

Men så fick jag (anser jag själv) en snilleblixt. Nu har tyvärr inte fusion tool kommit hit till Europa eller Sverige än. Det är ett verktyg där man kan göra egna fickor och anpassa efter vad man vill lägga i plastfickan. Så jag gjorde en egen grej. Det blir inte alls lika snyggt, men jag är nöjd med resultatet.
Jag har använt ett Wood Burning Set från Biltema. Där använde jag en av spetsarna som är lite rund och inte så spetsig.

Jag tog en plastficka som är 12*12" och mätte ut 4" och 8" på bredden. Sen tog jag det upphettade Biltemaverktyget samt en metallinjal och drog den över plasten längs linjalen. Inte för snabbt men inte för långsamt heller. Två streck uppåt och jag hade tre fickor att stoppa ner tre fotokollagebilder som jag gjort i mobilen, först i Project Life-appen och texterna lade jag sen till i Rhonna Designs-appen.

När de tre fotona var placerade drog jag verktyget och stängde in fotona. Vill man kan man försiktigt skära upp översta lagret av plastfickan om man skulle behöva komma åt fotona igen.

Sen gjorde jag ytterligare två streck så att tre foton till fick plats. Ner med dem och fusa ihop ett tak över dem med ett streck.

Nu hade jagen lång ficka på 4*12". Jag hade kunnat dela av den om jag velat, men jag valde denna gång att hålla den hel.
Pappret som jag använt är från Pink Paislee och pappret heter Incredible. Jag valde det för att de hade färdiga linjer på pappret.

Jag valde att använda bokstavsstickers som rubrik och sen handskrev jag.
Jag har valt att inte använda en enda dekoration på detta uppslag, som får sitta mitt i v.17. Jag ska erkänna att jag inte gjort någon baksida, vilket nu i efterhand ser jättetråkigt ut. Men ibland blir det så. :)










































Detta är ett roligt sätt att dokumentera vilka man träffat.
Hur har ni dokumenterat de ni träffat på träffar?
Länka gärna i kommentarerna så att vi får se och inspireras. :)

Ciza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar