måndag 20 april 2015

Presentation

Hej!


Jag heter Göril och föddes i nord Norge år 1987. Flyttade till sverige när jag var runt 7 år. Bor i norrland, Rättare sagt Kiruna. I ett vitt hus med min sambo H och våran gemensamma dotter på 3.5 år. Är också bonus mamma till 2 fantastiska barn, en kille på 12 år och en tjej på 10 år. :) Tillsammans bildar vi en familj.

Jag jobbar som personlig assistent och trivs jätte bra med det. På min fritid är jag mest med min familj. Jag gillar att fotografera och samla på saker. Så project life passade mig som handen i handsken. När jag var yngre samlade jag på minnen i lådor :)

Jag började med project life 2013 i form av, Ett första år album till dottern. Surfade mycket efter inspiration och 2014 började jag dokumentera vår vardag. Jag tyckte 12×12 album var för stora. Så jag körde på 6×8,  Men växte fort ur det. Jag letade länge efter en mellan storlek. Fann till sist en tjej som gjort sitt egna album i 9×12 storlek. Så jag gjorde likadant! Kapade av ett American Craft album 12×12 med tapetkniv. Tog Becky Higgins design A fickor, Sydde och klippte till så det blev i storlek 9×12. Det var lättare än jag trodde och resultatet blev riktigt bra. 

Jag körde månadsvis förra året och här kommer några sidor ur mitt 2014 album:


På denna hade jag en extra insert ficka i form av 6x8, 

I år kör jag också 9×12 storlek. Men behövde inte tillverka eget. Då det kommit ut på marknaden nu! Jag köpte mina album och plastfickor på studio calicos hemsida. Jag är prenumerant där och får då ett project life paket varje månad. Mycket av mitt material jag använder, kommer således vara därifrån. Här nedan kommer lite av vad jag hunnit med i år:




Vill avsluta min presentation med att tacka så mycket för förtroendet! Jag hoppas jag kommer kunna inspirera några av er läsare här :) Blev så himla glad när jag fick veta att jag kom med!
Mvh Göril

1 kommentar:

  1. En jättetrevlig presentation. :)
    Och vilka underbara uppslag du gör!
    Jag gillar dem skarpt!
    Kram

    SvaraRadera