torsdag 21 mars 2013

Designer - Ellinor Svensson

Hej!
Jag heter Ellinor och började scrappa redan 2002 och många känner nog igen mig som ellison i scrapvärlden. 2010 hamnade jag i en stor scrapsvacka som varade nästan 3 år! Trodde inte det skulle ta sådan tid men jag flyttade en del och hade väldigt långa arbetsdagar så tiden och orken fanns aldrig riktigt där för att pyssla. Men strax innan årskiftet så började jag känna att jag saknade pysslandet och scrappandet och ville försöka ta upp det igen. Upptäckte då Project Life och tänkte att det scrapsättet ville jag testa på, det var mycket som hände i mitt liv förra året och jag kände att 2013 är ett år jag verkligen vill dokumentera inför framtiden. Sagt och gjort, jag införskaffade plastfickor, album och ett startkit från Becky Higgins. Och jag fullkomligt älskade det. Nu har jag hittat ett roligt och inte lika ”tidskrävande” sätt att scrappa på, och på det här sättet får jag chans att spara även de små vardagliga sakerna! Tex vad jag åt, eller lyssnade på. Och det är så kul redan nu att gå tillbaka och kika på vad jag gjorde för bara några veckor sedan! Saker jag definitivt redan hade glömt annars!

Jag har bestämt mig för att inte lägga ned så jättemycket tid på varje uppslag, det får bli foto, någon dekoration, datum och dokumentation, det viktigaste är att spara mina minnen och jag hittade denna freebie på nätet där det stod ”Better done than perfect” och det försöker jag följa. Jag vill inte känna att jag fastnar utan det ska kännas kravlöst och roligt. Jag tänkte senare visa lite hur jag planerar och lägger upp mitt skapande. Att dokumentera en vecka behöver inte ta mer än en kväll vid pysselbordet och det passar mig utmärkt!

Det här var så roligt och det gick så fort att jag även påbörjat ett album för 2012. Alltså jag går bakåt och har nu hunnit dokumentera ett halvår tillbaka i tiden på bara 3 månader!

Mig träffar ni på torsdagar framöver och idag visar jag er min vecka 8. Vissa veckor har jag knappt några foton alls, och en del veckor som denna, blev det nästan bara foton, båda är utmaningar på sitt sätt. Jag uppdaterar inte min blogg lika mycket nu som förr i tiden, men på Instagram lägger jag upp mina PL sidor så följ mig gärna där, där heter jag ellis78.



1 kommentar:

  1. Ja, men vad roligt att ni har kört igång med det här!! Heja, heja.

    SvaraRadera