måndag 23 februari 2015

Tips på att använda andras röster i albumet

Hej! Lisa här idag med ett inlägg. Jag tänkte visa på lite olika sätt jag har försökt få in min familjs röster i mina album.

1. Vid några tillfällen har jag och min familj fyllt i sk. Currently kort där vi listat vad vi lyssnar på, ser på, tänker, planerar osv. just nu. Jag har en tonårsdotter och sambo så det är ju inget problem med att be dem skriva i själva, men om man har yngre barn kan man ju ställa frågor till dem.



2. Midsommarveckan 2014 har min sambo själv gjort uppslaget! Han frågade om han fick och ni kan ju gissa vad jag sa! Han fotade och gjorde hela uppslaget. Det var jättekul!

3. Min dotter är ofta hos sin biologiska pappa över helgen osv. och hon är redan insatt i hur mamma fungerar :) Vilket betyder att hon tar foton och sms:ar dem till mig då och då! Detta gör hon på klassresor osv också. Jag har också bett henne att skriva något om sin helg/resa på ett journaling card.

4. En vecka gav jag familjen i uppgift att vi ett visst klockslag varje dag ta kort på var vi alla var och gjorde. När jag sammanställde veckan hade jag ett kort från varje person varje dag. Det var jättekul och ett enkelt sätt att fånga allas vardag!

Där har ni 4 enkla (allt är ju relativt!) sätt att få in andras röster i PL albumen!

Ha det gott!

Lisa

1 kommentar: