måndag 23 februari 2015

Tips för egna inserts

Hej igen redan måndag igen. Här har vi haft sportlov men nu är det tillbaka till vanliga rutiner igen. Idag vill jag tipsa om hur man kan göra egna inserts. Det finns ju så klart färdiga mindre fickor att köpa men jag har valt att göra egna och då även använda den delen som "blir över". Jag har valt att använda mig av design L som har sex stående fickor.


Till att börja med behövde jag en ficka med bara två stående bilder och det är ju enkelt fixat genom att hel enkelt klippa av den remsan jag behöver och ta med hålen,


Jag tog sedan resten av fickan, washitejp, vanlig tejp och en håltång (köpt för en 50lapp på Claes Ohlsson)..



 Satte in alla plkort på rätt plats och sen tejpade jag längs sidan på ena sidan av fickan. Mätte var hålen skulle vara och förstärkte med vanlig tejp där. Sen en tejp på andra sidan. Sen hål med tången klart! Den extra tejpen gör att det håller bättre, washi är ju papperstejp och slits upp lätt


Korten har jag gjort i en app som heter Collect.




1 kommentar: