lördag 8 februari 2014

Kul med stämplar...

Trevlig lördag alla!

Här hos oss i Stockholm är det regnväder idag så man kan med gott samvete sitta inne och pyssla. Som gammal kortmakare älskar jag att använda stämplar på mina PL-sidor. Jag använder allt...datumstämplar, textstämplar, motiv, clearstamps och vanliga gummistämplar...

Jag blev så glad när jag fick veta att jag denna månad skulle bli sponsrad av The Green Hyena men just stämplar...


Jag började med att plocka fram en hög med spillpapper...som gammal scrappare har man gott om just spill...



Några stämpeldynor behövs också när man ska stämpla och en bra akrylkloss...jag föredrar en sån med rutor och ränder på så att man ser att motivet/texten på gummistämpeln hamnar rakt...


Ja sen är det bara låta fantasin sätta igång...det finns ju så mycket kul man kan göra med just stämplar...

...egna PL-kort till exempel...





...eller egna platta dekorationer...



Av ett enda stämpelsett kan man hitta på och göra ganska många roliga saker...förutom att bara stämpla rakt  upp och ner på sitt PL-uppslag...

Har du inte testat att stämpla tidigare så testa...det är så roligt!

// Helen♥


2 kommentarer:

  1. Så många fina kort du fått ihop!! Och så många olika varianter. Tack för inspirationen. Hälsn Pillan

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket...vad roligt att höra!

    / Helen

    SvaraRadera