fredag 17 juli 2015

Förvaring av plastfickor

Förra veckan tänkte jag PL'a ikapp då jag låg några veckor efter. Jag skrev ut foton på min stora fotoskrivare (som krånglade en del) och höll på att leta plastfickor så att jag hade ordning på fotona så fort de var utskrivna.

Men jag hade stora svårigheter (läs: helvete) att hitta de plastfickor jag ville ha och behövde.
Sen några månader har jag haft dem liggandes i en stor låda i en Alexhurts (som jag f ö verkligen kan rekommendera för förvaring till scrapbookingsaker.
Det funkade till en början ganska bra när jag inte hade så många olika plastfickor att välja mellan, men nu var det en katastrof. Och även om många av plastfickorna är märkta med vilken design det är (t ex BH har detta) så är det fortfarande svårt att se snabbt vilken ficka man fått tag på.

Så ut med alla fickor ur lådan och upp på köksbordet. Världens oreda.
Jaha, hur skulle jag göra nu då? Vad skulle vara en bra förvaring?
Ganska snabbt slog det mig att prova mappförvaringen jag vann hos Hobbyworld i våras. En genomskinlig väska med massvis med fack. Tänk om plastfickorna kunde få plats där i. Och de gjorde de!!!! Lycka och glädje.

Nu var det bara att sortera dem. Inte det lättaste då alla märken som sagt inte har en bra märkning. Men efter en bra stund var jag klar. Jag lade in dem i bokstavsordning och så att BH's fickor kom först. Jag blev väldigt förvånad över hur många olika fickor jag hade. I o m sorterandet blev jag sugen på att testa att använda andra för kommande uppslag. :)

När jag var klar märkte jag fickorna med vilka designer och ev märken det var på.

Så nu hittar jag mina plastfickor mycket lättare och snabbare.
Nu ska jag bara ta mig för att göra ett litet kollage som jag ska klistra på framsidan som visar hur de olika modellerna ser ut så att jag ännu lättare kan ta fram det jag ska ha. :)

Där texten står ska jag sätta kollaget (tejpa fast så att det inte kan rivas bort så lätt) med alla olika designs som finns i väskan. :)





Hur förvarar ni era plastfickor?
Berätta gärna för oss och om ni har bilder, varför inte länka till det inlägg där ni visar det. :)

Ha en underbar fredag

Ciza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar