fredag 24 juli 2015

Highlighta en händelse

Godmorgon alla härliga människor där ute!
Jag hoppas ni har det bra.
Själv har jag min andra semestervecka. Vi målar hus och försöker göra lite roliga saker också, som t ex fira vår bröllopsdag.

Det är väldigt olika hur vi väljer att fira bröllopsdagen.
Vi brukar göra så att vi har ansvaret att planera och överraska den andra vartannat år. Detta året blev det dock lite annorlunda. I 40-årspresent fick vi en övernattning på Plevnagården i Malmköping av makens föräldrar. Den var på vår bröllopsdag. I allt husmålande tyckte vi båda att det var otroligt skönt att slippa planera något.

Som alltid tog jag massvis med foton. Vissa av dem kommer jag att använda till layouter och jag gjorde även ett litet minikollage i vanliga veckouppslaget (det blev så nästan hela veckan faktiskt. Jag ville visa ganska mycket. Jag använde mig av Project Life-appen och klickade på den vänsta, orangefärgad ruta, för att sedan välja fyra bilder att lägga in. Så supersmidigt tycker jag. Och dessa bilder kan jag använda sen om jag vill göra ett digitalt kollage/uppslag i appen.



Så här ser mitt uppslag ut för förra veckan där jag då valde att ha in lite fler bilder samt memorabilia, fast i redan klara plastfickor.

Den vänstra sidan.
Jag brukar ha att första 3*4"-rutan har ett ordspråk eller annat trevligt, men detta glömde jag när jag skrev min journaling. Därför blev måndagens  journaling i första rutan, sen ett gulligt kort och efter det tisdag och onsdag.


Jag ville ha med den helt fantastiska maten vi fick. Superbt var det och de anpassade vår mat efter vårt önskemål om lchf-kost (utom desserten men vi fick mindre glass och servitrisen bad om ursäkt för att hon glömt att be dem ta bort sockerkakscirkeln). :D

Lite bilder på oss och ett på den supertrevliga servitrisen.
I övernattningspaketet ingick bubbel och jordgubbar, som vi valde att ta sedan på kvällen.

Såklart sparade jag menyn för kvällen! :)


Eftersom vi såg en äventyrsgolfbana  och man skulle checka ut ganska tidigt på förmiddagen på onsdagen passade vi på att ta en runda så det måste ju vara med i albumet. :)

Så resultatet satte jag på baksidan och sen satte jag in det museum vi besökte på Sparreholm. Vi skulle egentligen besökt de andra också, men eftersom vi skulle åka och hälsa på släkt i Arboga och äta lunch tog vi endast bilmuséet, som var väl värt ett besök. Maken var så lycklig att få skåda en DeLorean (som i Tillbaka till Framtiden).
Och för att komma ihåg att jag köpte en kärlekslykta från Majas Cottage sparade jag ett kvitto samt ett kort man får med när man köper dessa lyckor. Dessutom påminner det mig om att vi tog en liten cityvandring i Arboga.

På väg ut från muséet träffade vi faktiskt på ägaren till alla fantastiska bilar. Det var trevligt.

Högersidan av veckouppslaget.

Och tack vare min nya förvaring av mina plastfickor var det mycket lättare och tog betydligt mindre tid att leta efter de plastfickor jag ville använda mig av. :)

Tack för mig idag.
Ha en underbar fredag och helg! :)

//Ciza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar