fredag 10 juli 2015

Dokumentation av min födelsedag

För 1½ vecka sedan fyllde jag år, 40 närmare bestämt.
Eftersom att jag fyllde jämnt hade maken planerat dagen utan att jag visste vad och jag ville dokumentera dagen lite extra i mitt PL-album, så jag sparade biljetter, kvitton, program, skrev ut några bilder från dagen och använde en vanlig 12*12" plastficka och min FuseTool.

Jag recenserade ju FuseToolen för några veckor sedan och skrev ner saker jag kommit på under användandet. I tisdags, när jag gjorde min sida, märkte jag att det underlättar rejält att fusa/smälta, om man har den breda sidan av linjalen mot fotot eller det man ska paketera in i en ficka. Det är som om verktyget har lättare att komma åt plasten då.

Nåväl. Här är resultatet av min sida, som då blev både fram- och baksida. Detta gjorde att jag fick tänka till så att det blev fint på båda sidor. :)

Framsidan

Baksidan
Ganska enkelt blev det. Jag har medvetet valt att vissa rutor bara ska ha mönster på PL-korten och inte stämpla (vilket jag annars älskar att göra). :)

Denna ficka kommer att sitta mitt uppslaget av v.27 (som ännu inte är gjort).

Jag hoppas jag kunnat inspirera lite.

Ha en underbar och kreativ helg.

/Ciza




1 kommentar:

  1. Har du jobbat med skärverktyget? Skulle vara intressant att höra vad du tycker om det.

    SvaraRadera