tisdag 23 februari 2016

Annorlunda upplägg 2016

Jag har, sedan ett tag tillbaka, funderat fram och tillbaka på att jag tycker det är synd att jag sällan kan använda 4*6"-korten med text på till mitt PL-album. Detta då jag endast använder Design A som grund.
Men idag fick jag en aha-upplevelse.

I Project Life Sweden-gruppen på Facebook hade underbara Cecilia Kriegholm gjort helt vanliga men supersöta kort i stående 4*3". Månadskort kallade hon dem, men jag tänkte genast vidare. Jag ville använda dessa varje vecka och det är inga problem då hon varit så duktig och skrivit ut även veckonummerna på dem.

För att lätt visa vilket veckonummer som det handlar om stansade jag ut en remsa i OH-plast och har sedan färgat in med Distresser eller Mementodynor. Men innan jag gjort detta satte jag in journalingkort så att jag visste vilka färger jag skulle färga in aktuell vecka i. :)

Så, i den stora fickan längst upp till vänster där jag tidigare haft titelkortet/veckokortet, har jag nu färdiga kort med text, eller så kommer jag att stämpla själv. :)
Och i den mindre fickan längst till vänster, där jag tidigare haft ett allmänt PL-kort, har jag numer veckorkortet istället. :)





Titelkortet, eller vad man nu ska kalla det, som sitter istället för nyårsafton 2015 på förstasidan, inspirerades jag av Maria Widlert Nord från när hon visade sina uppslag. Hon hade ett kort där det stod twentysixteen på. Jättefint. Men jag ville ha mitt på svenska. Så jag tog och gjorde en egen i Illustrator och denna tänkte jag bjuda på idag till er som vill ladda ner den och skriva ut.



Bara högerklicka på bilden så ska ni kunna spara ner den.

Jag kunde ju inte låta min bara vara vit, så jag skrev ut min på 250g 4CC-papper och kladdade lite med en mask, distresser, en svart penna, lite vattenstänk och två stickers. :)
Så här blev den.


Någon titelsida tror jag inte att jag kommer att göra utan ovanstående kort är det som kommer att få vara min början helt enkelt.

Tack för titten idag. :)

/Ciza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar