måndag 5 oktober 2015

Hur jag väljer foton

Hej där!

Idag tänkte jag berätta lite om hur jag går till väga när jag väljer mina foton till uppslagen. Först vill jag nämna att jag tar alla mina foton med min iPhone 5s och är väldigt nöjd med det. Jag tar foton under veckan, men inte bara för mina uppslag utan jag gillar ju att fota i allmänhet och lägger ut ofta på Instagram tex.

Picture 1 of Week 1 2015 by lisafisa

Min tid att göra uppslagen är antingen lördag eller söndag varje vecka. När jag satt mig med detta mailar jag bilder från min mobil så jag får dem på datorn. Jag vet att jag borde använda iTunes och allt, men detta går snabbare helt enkelt.

Picture 1 of Week 29 by lisafisa

Jag väljer bilder från specifika tillfällen under veckan för speciella historier om det är en vecka då någonting ovanligt hänt. Annars försöker jag välja bilder som berättar om vår vardag. Det kan vara övergripande bilder för att visa på årstiden eller säsongen. Det tycker jag om att se i mina album.

Picture 1 of Week 24 by lisafisa

Allra oftast skriver jag ut 2 foton på samma kort, snabbt och smidigt. Ibland händer det att jag använder ett annat format tex en hel bild eller i rutor.

Picture 1 of Week 13 by lisafisa

Att jag ska skriva på bilderna innan jag skriver ut dem glömmer jag allra oftast fastän jag kanske tänker på det innan ;)

Ha det gott!

Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar