måndag 24 mars 2014

Vecka 11 med Cocoa Daisy

Hej!
Idag är jag tillbaka och vill visa vad jag skapat med kitet jag pratade om förra veckan! Det är ju Cocoa Daisy´s PL kit som kallas Day in the life. Färgerna i mars kitet är så klara och vårliga.


Jag valde flera kort som kom med kitet på första sidan, både journaling och filler kort. Jag tyckte flera av korten var fina som de var, men de var också lätta att dekorera lite grann för att göra dem ännu bättre!



Washi tejpen har tre olika uttryck med fina pilar mellan, så den funkar bra att lägga till lite extra på ett kort.


Jag ville ha en lite genomskinlig tag på detta fotot, så jag använde min punch och ett ark vellum papper som jag hade hemma. Sedan använde jag roll-stämpeln som fanns med i kitet och stämplade några uttryck på vellum:et.


I kitet fanns och ett himla sött stämpel set med orden: good day och bad day samt en tumme upp och ner (lite som på Facebook). Just den här veckan var en av dagarna väldigt tung, så då var det perfekt med stämpeln bad day. Just detta kortet är en flip ficka, vilket betyder att det finns mer text om man viker upp det. 



Jag hade en insert också. På Instagram tar jag ett foto om dagen hela mars där jag visar var mina fötter varit. Jag har gett bilderna en lite polaroid känsla och har hela veckans bilder i denna insert. Bakgrunds pappret är de där 6x6” pappren man fick med i kitet. Papper med mönster på båda sidorna och ju väldigt användbara!


Jag har tyckt att kitet är lätt att arbeta med. Detta kitet har inte varit så riktat mot just en händelse eller högtid, utan riktigt användbart.

Tack för att ni tittade in! Här finns en länk till Cocoa Daisy´s hemsida och en till deras PL kit direkt!


Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar