fredag 21 februari 2014

Här hämtar jag inspiration

Idag vill jag tipsa er om några som jag hämtar mycket inspiration från. Jag följer de flesta på instagram eller deras bloggar!

Findingnana
Leena Loh alias Findingnana hör till en av mina stora favoriter och jag önskar jag kunde göra "likadant" som henne. Tilltalas av den vita/ljusa basen men ändå lyckas hon få uppslagen så personliga och färgglada. Och jag bara älskar att kolla på hennes videos hon lägger upp, det ser så enkelt ut! Hon har en blogg och jag följer henne på instagram där hon heter Findingnana. Här kan ni se en av hennes fina videos!

Och här kan ni se hur hon har organiserat allt! Så där hade jag mer än gärna velat ha!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Annette Haring 

Annette har också en ganska så vit stilren stil som jag dras till, även om mina egna uppslag sällan blir så ;)

Hon använder sig av appen Collect och framkallar sen hennes foton direkt på 3x4 kort från Persnickety Prints. Tycker det blir enhetligt och snyggt men samtidigt kanske lite tråkigt och lika. Men jag kan tänka mig att göra så någon gång här och där! Här har hon skrivit om hur hon gör och det finns även en video som beskriver hur hon skriver ut i 3x4 med hjälp av just Collect och Persnickety Prints.

Annette följer jag också på Instagram!



----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Big City Quiet

En till PL'are som kör ljust och avskalat. Och hon tar underbara foton och jag gillar hennes titelkort där hon har "samma" foto för varje vecka det här året. Henne hittar ni också på instgram under namnet bigcityquiet.

Här kan ni läsa om hennes process!







 ---------------------------------------------------------------------------------------------
Här har ni ytterligare bloggar/instagramkonton jag följer och inspireras av!

Stephanie Brian
Janna Werner 
The Single girl's scrapbook / Tracy
Deb Duty
It's a design life


Hoppas ni hittar lite ny inspiration bland dessa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar