lördag 7 december 2013

Lägesrapport från mig...

Hej!

Hur går det för er med era album? För mig har det känts trögt! Det har inte varit så mycket tid för pyssel som jag hade hoppats på...tiden har behövts till annat. Men jag har i alla fall gjort klart första halvan av året, vecka 1 till vecka 24 och det ryms i en pärm som nu är helt klar förutom första sidan...


Jag gillar när det sticker ut saker från pärmen! :) Första sidan saknar foton på oss i familjen och lite texter...så det är något jag måste ta tag i samtidigt som jag ska beta av de veckor som är kvar att göra för andra halvan av året...


Nu i veckan tröttnade jag på att sitta och göra en massa gamla veckor från sensommaren så jag hoppade på veckan som gick och gjorde den helt klart...lite enklare än vad jag brukar göra men jag är helt nöjd...



Jag har denna vecka i stort sett bara använt PL-kort från Becky Higgins minikit Merry & Bright Edition. Jag älskar färgerna i det kitet och tycker att många kort går att använda även till icke juliga sidor.


Jag har nyligen upptäckt PicMonkey som är ett bildbehandlingsprogram på nätet. Det är jättekul att använda och superenkelt...precis i min smak! Så jag gjorde bl.a. ett collage i A:4 med bilder från 1:a advent som en insert.

Nu ska jag fortsätta skriva ut foton till de veckor som fortfande saknar fotografier för att sen kunna göra även dem helt klara...det är mycket jobb kvar...men jag ska vara helt klar vid året slut med 2013-års album.

// Helen♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar