söndag 7 februari 2016

En ny storlek

Picture 1 of Week 43 by lisafisa

Under hösten 2015 bytte jag storlek på mina plastfickor som jag använder i Project Life albumet. Jag hade PL:at i storleken 6x8" under året, men kände att jag inte fick med det jag ville trots inserts osv. Så jag köpte på mig en del såna plastfickor vi också använder oss av när vi gör Pocket Letters. MAn brukar använda dem till att spara fotbollsbilder i. Jag köper dem i 20 pack på BR. De har 9 fickor som är snäppet mindre an 3x4" vilket såklart gör att det blir en hel del klippande, men det gör mig ingenting. 

Picture 1 of Week 44 by lisafisa

De har hål som passar till en vanlig A4 pärm vilket gör mitt liv enklare, speciellt när jag vill lägga till någonting som en insert, då kan jag bara slå hål med en vanlig hålslagare. 

Picture 1 of Week 2 by lisafisa

Det har varit himla kul med ett nytt format och jag känner att jag får med sådana bilder/händelser som jag kanske inte alltid hade plats för när jag skapade i 6x8" storleken med ett uppslag per vecka. Vem vet, jag kanske byter igen ;) 

Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar