tisdag 28 april 2015

Månadsutmaning - April

Hej allihopa Göril här idag.

Som ni kanske fått med er, Så har vi ju månadsutmaningar på bloggen. Denna månad är det journaling i alla former och med dessa fäger:


Med detta i åtanke ville jag visa er mitt bidrag denna månad.



Här har jag använt mig av Labels, som jag själv skrivit ut. (Finns både gratis och köpes att ladda ner, på internet) jag har också skrivit direkt på fotot.



Mitten kortet med stjärnorna, Har jag gjort av vellum och plast. Klippte ut vellum i 3x4 storlek, stansade ut stjärnorna med en liten stans. Från en större dekor cirkel jag hade hemma. Häftade sedan fast stjärnorna på vellumet. Tyckte det blev en häftig detalj till uppslaget. Korten brevid är också egen tillverkade. Endast vit cardstock och stämplar. :)


Här ser ni ännu mera journaling i form av "tags". Jag använder ofta tags i mitt project life. Då rymmer man mycket text på en liten yta. Du kan också trycka ner tagen direkt bakom ett foto, så sparar du ännu mer plats! Låt bara en flik sticka upp, så du ser att den är där.



Har också med en "Sn@p photo flips" som finns att köpa, Bara att klistra dit och sen får du plats med mer foton direkt på sidan!



Tags och förvaringsfickor behöver man inte köpa, det går utmärkt att göra skälv hemma! Här har jag använt en glassine påse, som följde med några dekorationer. Tagen klippte jag från ett 3x4 project life kort. Då jag ville få in månadens färger.

Som ni kanske ser på bilderna, så blurrar jag ut ansiktena på alla utom mig skälv. Till det använder jag mig av följande app: Blurr image. Den finns till android i alla fall, då jag använder en samsung s4.

Kan också rekomendera appen photo studio, det är den enda appen jag behöver för redigering av bilder. Den är otroligt bra, Man kan även göra collage i den! Jag har köpt PRO versionen, Men det finns också en gratis version.


Det var allt för mig denna gången, Hoppas ni finner mitt inlägg inspirerande. :)
Ha en toppen dag! Kram Göril

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar