tisdag 27 maj 2014

Vecka 18 med några tips!


Hej! Idag visar jag min vecka 18. Det var en vecka som började med en tjejdate med min dotter. Vi gick bland annat på bio och jag tog en bild på den annars tomma salongen ;) Under det fotot har jag biljetterna, men också en bild och beskrivning av filmen vi såg.

Bilden på dotterns Converse skor var en jag hade på lager så att säga. Jag tar ibland foton på saker som passar in i de flesta veckouppslag. Om jag är lite kort med historier/foton en vecka kan jag alltid gå till min "Filler" mapp och välja. Jag bryr mig inte om att det inte är från exakt den veckan, bara det förtäljer livet som det är just nu.


Oftast har jag två historier per ficka, men ibland använder jag hela fickan till en och samma. Som tex. den högst upp till vänster. Jag skrev ut en digital stämpel på overhead plast och placerade ett mönstrat papper under det i fickan. Embellishment cirkeln fogar samman det med min bild till vänster.
Min favorit just nu är att använda tags och antingen skriva med min skrivmaskin på eller för hand.

Hoppas detta kan inspirera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar