tisdag 22 oktober 2013

Att lägga till digitala kit på sina bilder


Idag tänkte jag visa ett snabbt och enkelt sätt att lägga till digitala brushes till bilder innan jag skriver ut dem. Ibland vill jag lägga till min text ett som här ovan en fras. Jag har inte Photoshop längre, men på pickmonkey.com kan du faktiskt göra flera av de saker du kan göra i PS också. Inte allt förstås, men många enkla redigeringar osv. 


Öppna din bild och klicka sedan på fjärilssymbolen till vänster.


Om du inte vill använda många av de symboler som finns i själva picmonkey, väljer du alternativet Your own (se pilen). Då kan du sedan leta upp de digitala kit som du har på datorn och använda någon av dem.


 Klicka Ok, och sedan kommer din symbol/text hamna mitt i din bild. Sedan kan du ändra färg, storlek och hur stark den ska vara genom att ändra Fade.

Tada! Så enkelt är det!



Ha det gott!

Lisa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar