tisdag 4 juni 2013

Vecka 23 - förra året




Jag gillar att kunna gå tillbaka ock titta på hur livet såg ut för ett år sedan. För mig personligen har livet förändrats ganska betydligt. Här är vecka 23 2012. Den 6 juni var samma vecka förra året! På denna sidan har jag använt några av Ali Edwards digitala kit och infogat tex. dagarna innan jag skrev ut korten.
På min Canon skrivare har jag en funktion där jag kan välja på flera olika layouter att skriva ut på. Jag skriver gärna ut 4 foton som har någonting med varandra att göra så blir det enhetligt och som här är det en serie fotografier som berättar en historia.



Just denna veckan valde jag att skriva lite om varje dag och satte journaling korten i en extra plastficka mitt i veckan.



Här är baksidan.




Andra sidan har ännu ett exempel på fyra bilder tillsammans. På det sista kortet i högra nedre hörnet har jag bett min dotter ta kort när klassen hade sommaravslutning hemma hos en av lärarna och sedan har hon skrivit lite grann om vad de gjorde. Jag älskar att jag har låtit min dotter skriva och på annat sätt medverka i albumet!



Det transparenta kortet har jag gjort genom att lägga många av Ali Edwards digitala ord om sommaren på en yta lika stor som jag ville ha korten och skrivit ut på skrivbar OH plast.

Brukar ni titta tillbaka i era album?

Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar