fredag 22 mars 2013

Designer - Marie Holmström

Marie Holmström heter jag men kallas för Sockergrynet på nätet. Ett smeknamn min mormor gav mig när jag föddes. Sambo, 3 barn (2 döttrar, 1 son), 2 hundar och 2 gerbiler. Vi bor i vid havet i "byn" Åsa (Kungsbacka), utanför Göteborg och jag brukar säga att jag bor i paradiset! ;)

Precis som de andra inspirationstjejerna här i bloggen, så älskar jag Project Life! Jag har tagit delar av konceptet och gjort det till mitt. Det finns nämligen inga regler med Project Life, utan det gäller att hitta sitt sätt som passar en själv. Antingen använder man sig av de färdiga kit som finns eller så tar man av sitt eget scrapmaterial. Det är ypperligt att använda sina spillbitar som blivit över vid andra projekt.

Jag blandar vanliga plastfickor med layouter med min pl-fotofickor samt minnen och jag älskar det! Det har blivit mycket lättare att minnas vardagen och bevara de vardagliga rutinerna som också är en skatt. Inte bara högtiderna som vi ofta är så duktig på att dokumentera. Vissa veckor tar jag många foton och andra bara några stycken, för så är ju livet... Ibland händer det massor och ibland ingenting. Jag brukar för det mesta skapa ett uppslag (2 plastfickor med fotofickor för en vecka), behöver jag mer fyller jag bara på i mitten av uppslaget. Jag har också blivit mycket duktigare på att verkligen skriva ned olika saker och händelser, vilket jag inte alltid dokumentarar ordentligt på min layouter.



Förra veckan avslutade jag 2012 års Project Life (vilket var mitt första år) och det blev sammanlagt 3 härliga album! Nu är det dags att ta itu med 2013. I år gör jag två olika PL-album. Ett om familjen och vårt liv och ett om min min viktresa. Just nu ligger jag lite efter, men oroar mig inte över det! Med mobilens och datorns hjälp dokumenterar jag noga och när jag känner mig kreativ så göra jag ofta några veckor i taget och då är jag snart ikapp!

 Project Life är mitt nya sätt att scrappa även om jag fortfarande göra layouter när jag vill ha en utmaning av just den kreativa processen.

Jag bjuder er på vecka 46 från mitt 2012 års album:

Ni kommer att träffa mig här i bloggen på fredagar!
Jag önskar er trevlig helg och hoppas ni ska trivas här!
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar