söndag 31 mars 2013

Bästa fotoappar (iphone)

Utan min telefon hade det inte blivit ens i närheten så många foton tagna. Eftersom kameran (telefonen) alltid är med är det lätt att bara ta upp den och knäppa en bild eller två i farten. Dessutom får man också ta del av mannens foton då han också fotar en hel del med sin mobil.

Jag tänkte tipsa om de appar som jag använder på telefonen för att dokumentera och redigera bilder.


1. Instagram - Den här känner väl alla till antar jag... Men är ändå väl värd och nämnas då den har många fina filter och dessutom är gratis! Pris: Gratis



2. Pic tap go - En app som jag inte haft så länge, men som är en smidig och bra redigeringsapp. Man väljer sitt foto, lägger till ett filter som man sedan kan justera så mycket man vill att det ska synas. Man kan lägga på flera filter på samma foto och sedan spara dem som recept. Pris 15 kr


3. Day one - Använder jag för att skriva ner små saker som händer. Här läggs också plats och väder till när man skriver sina anteckningar. Man kan också välja att lägga till foton om man vill. Denna app underlättar väldigt mycket när det gäller att hålla reda på det som händer. Project life handlar ju om dokumentation med hjälp av foton och text. Pris: 38 kr

4. Over - Är en app som gör att man kan skriva på fotona. Man ändra lätt typsnitt och placering. Pris: 15 kr


5. Phonto - Ett gratisalternativ till over som man också kan använda för att skriva på foton. Pris: Gratis


6. Picfx - Detta är också en fotoredigeringsapp som har en massa coola effekter. Jag använder den dock mest för att göra bokeh på mina foton. Pris: 15 kr


7. Diptic - Är en använbar app för att göra collage av sina bilder om man har många från samma tillfälle som man vill få ihop i samma bild. Pris: 7 kr

Hoppas ni haft en fin påsk och njutit av det fina vädret som vi i varje fall haft här nere! Nästa söndag befinner jag och Marie(sockergrynet) på Scrap and pearl i stockholm. Både hon och jag kommer nog att pyssla med våra project life så leta gärna upp oss (bland tusen andra) och kolla om ni är nyfikna! :)

Kram Karin

4 kommentarer:

  1. Tack för tipsen om appar! Day one är ju alldeles perfekt för PL. Jag startar nu i april och hoppas på så sätt att jag ska få igång både scrapp och foto igen.

    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt Elisabeth att du också ska börja!! Hoppas vi ska få se lite av dina alster?!

      Radera
    2. Ja, om jag får till något så ska jag väl lyckas damma av min gamla blogg eller helt enkelt starta en ny... Så får vi se om det hamnar något där ;-)

      Radera
    3. Damma av eller skapa ny, bara vi får se mer av dig!! :D

      Radera