tisdag 15 mars 2016

Kollage med stegutmaning

God morgon på er alla där ute! :)

Jag tänkte visa ett kort jag gjorde efter förra veckans utmaning i en underbar grupp som heter Viktiga PL-lovers, som finns på Facebook och som är en grupp för de som vill få en bättre hälsa och som PL'ar om det.

Vi fick en utmaning förra veckan om att gå totalt 45 000 steg under veckan. För många med ett aktivt arbete är detta inga bekymmer, men för mig som jobbar hemifrån vid en dator, är det en stor utmaning.


Jag, som har en aktiv latmask i mig, räknade ut hur många steg jag behövde gå minst varje dag. Det var 6428 steg. Sedan har jag gått, gått och gått samt tränat för att få ihop dessa steg. Jag lyckades med detta med råge, vilket kändes mycket skönt. :)

Såklart ville jag ha med detta i mitt album och funderade ett tag innan jag kom på det "uppenbara" i mitt fall. Istället för Titelkort, som jag haft längst upp till vänster i vänstra uppslaget, skulle nu detta kollage få sitta. Ett perfekt ställe eftersom kollaget inbegriper hela veckan. :)



Så här gjorde jag mitt kollage:
Först har jag gjort foton med två stående bilder i varje och till sist ett kollage med fyra liggande bilder som är summan av de jag gjort. 
Sedan räknade jag ihop summan av steg, öppnade RhonnaDesign-appen och skrev in texten i mitten. FB-händerna har jag lagt till på FB när jag skulle lägga upp bilden där i viktgruppen för inspiration. 


Jag gillar att man ser datumen (på de flesta bilderna) från Fitbitens app så att man ser att det faktiskt är den veckan. 

Jag tror detta är min duktigaste vecka sedan jag skaffade min Fitbit i sept-14.
Och igår startade samma person en ny veckoutmaning (som alltid är frivillig såklart) på 60 000 steg. Så nu ska jag gå 8572 steg/dag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar