lördag 28 juni 2014

Bokstäver...

Vad gör man med alla överblivna bokstäver man får? Jag tycker att det känns lite trist att släng dem så jag har använt dem till att dekorera några egentillverkade PL-kort med...





Jag har gjort lite olika kort...den med svarta bokstäver på har jag målat över med vit Gesso för att dämpa färgen lite och de vita bokstäverna längst ner till höger har jag satt fast på genomskinlig plast.

På den här sidan har jag använt mig av ett av mina egna bokstavskort...




Jag har ett annat litet tips också...det är att det många gånger går att klippa om bokstäverna som finns kvar...t.ex. ett O kan klippas till ett U...eller som här...ett helt ord kan klippas om...XOXO blev YOU efter att jag var klar med saxen...




Det var allt från mig idag!

Ha det så gott!!

// Hegu♥ 


1 kommentar:

  1. Wow, jag verkligen älskar kortet med siffrorna längst ner! Det måste jag testa:)

    SvaraRadera